SHIFT+CTRL Införandet av Entreprenöriellt lärande på Barn- och Fritidsprogammet, Selma Lagerlöfgymnasiet

DSpace Repository

SHIFT+CTRL Införandet av Entreprenöriellt lärande på Barn- och Fritidsprogammet, Selma Lagerlöfgymnasiet

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication 1-year master student thesis
Title SHIFT+CTRL Införandet av Entreprenöriellt lärande på Barn- och Fritidsprogammet, Selma Lagerlöfgymnasiet
Author(s) Kniest, Marie
Date 2009
English abstract
The purpose of this study is to follow how, the students at The Child and Recreation Programme at Selma Lagerlöf Upper secondary school in Landskrona, experience the development of their entrepreneurial skills during the introduction of entrepreneurial learning the academic year 08/09. Furthermore, I want to throw light upon the processes the students go through with this new way of working. I have chosen to carry out observations and qualitative interviews as a method to examine the students’ own perception of their development of entrepreneurial competences. The study group is composed of a class of 30 students where I have, in agreement with the teacher team, selected pupils for interviews and observations. The study group is mixed in terms of gender and other aspects, which may affect the students’ attitude towards entrepreneurial learning. This case study proves that if the students’ entrepreneurial competences are stimulated, they are able to see their own progress. It was found that the pupils preferred working according to the entrepreneurial competences rather than working the more traditional way. As a result the students feel happier, take more responsibility for their studies and are motivated to work in a freer way in harmony with their own qualities.
Swedish abstract
Under läsåret 08/09 infördes entreprenöriellt lärande som pedagogisk form för eleverna på Barn- och fritidsprogrammet på Selma Lagerlöfsgymnasiet i Landskrona. Syftet med detta arbete är att följa och utvärdera elevernas upplevelser av att arbeta utifrån entreprenöriellt lärande, med avseende på utvecklingen av deras kompetenser och deras inställning till detta sätt att arbeta. Jag har valt att genomföra observationer och kvalitativa intervjuer för att finna svar på det jag vill undersöka, elevernas egen uppfattning av deras utveckling av de entreprenöriella kompetenserna. Undersökningsgruppen består av en klass på 30 elever som helhet och där jag i samråd med arbetslaget valt ut åtta elever för intervjuer och observationer. Gruppen representerar en procentuell variation vad gäller kön. Resultatet visar att eleverna hellre arbetar utifrån entreprenöriellt lärande som pedagogisk form än på det sätt de arbetat under deras tidigare skolår d.v.s. mer traditionellt och att elever upplever att deras kompetenser som exempelvis självkänsla och ansvarstagande har stärkts. Så som eleverna arbetar nu gör att de känner sig gladare, tar mer ansvar, är mer motiverade och att man arbetar utifrån sina egna förutsättningar på ett friare sätt.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Arbetssätt
Entreprenöriellt lärande
elevperspektiv
Handle http://hdl.handle.net/2043/10105 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics