Från storslagna visioner till professionell bedömning: Inledning

DSpace Repository

Från storslagna visioner till professionell bedömning: Inledning

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Qvarsebo, Jonas
dc.contributor.author Tallberg Broman, Ingegerd
dc.date.accessioned 2011-01-12T15:17:55Z
dc.date.available 2011-01-12T15:17:55Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation s 9-13 en
dc.identifier.issn 1101-7643 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/11460
dc.description I denna antologi presenteras ett axplock av pågående forskning vid enheten Barn-Unga-Samhälle (BUS) inom Lärarutbildningen vid Malmö högskola. Antologin belyser en utbildningshistorisk förskjutning från visionärt arbete och tilltro om en bättre framtid via uppfostran och utbildning, till en ökad oro för framtiden i en global konkurrens. Styrning och kontroll av barndom och utbildning, via exempelvis dokumentation, bedömning och utvärdering, blir allt mer framträdande, både nationellt och internationellt. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö Högskola, Lärarutbildningen en
dc.relation.ispartofseries Rapporter om utbildning;2 en
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en
dc.title Från storslagna visioner till professionell bedömning: Inledning en
dc.type BookChapter en
dc.identifier.paperprint 0 en
dc.contributor.department Malmö University. School of Teacher Education en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS en
dc.relation.ispartofpublication Från storslagna visioner till professionell bedömning : om barndom, utbildning och styrning en
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics