En översikt över historiedidaktisk forskning med inriktning mot yngre

DSpace Repository

En översikt över historiedidaktisk forskning med inriktning mot yngre

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Rudnert, Joel
dc.date.accessioned 2011-01-14T09:36:50Z
dc.date.available 2011-01-14T09:36:50Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation 73-98 en
dc.identifier.issn 1101-7643 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/11502
dc.description I de kursplaner för grundskolan som börjar gälla från och med 2011 kommer med stor sannolikhet de enskilda ämnena, även för de yngre eleverna, att synliggöras på ett sätt som inte varit fallet hittills. Därför är det viktigt att nu stanna upp och se vad forskningen sagt om den historieundervisning som varit och hur denna kan förbättras. Denna artikel är ett försök att beskriva den svenska historiedidaktiska forskningen med inriktning mot historieundervisning av barn från förskola upp till och med årskurs 6 i grundskolan. Artikeln är skriven inom projektet BLÄ; Barndom, lärande och ämnesdidaktik, vid Lärarutbildningen, Malmö Högskola. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Lärarutbildningen, Malmö högskola en
dc.relation.ispartofseries Rapporter om utbildning;1 en
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en
dc.title En översikt över historiedidaktisk forskning med inriktning mot yngre en
dc.type BookChapter en
dc.identifier.paperprint 0 en
dc.contributor.department Malmö University. School of Teacher Education
dc.subject.srsc Research Subject Categories::HUMANITIES and RELIGION::History and philosophy subjects en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS::Children en
dc.identifier.url http://dspace.mah.se:8080/bitstream/2043/10391/1/RoU%202010.1.pdf en
dc.relation.ispartofpublication Barndom, lärande, ämnesdidaktik en
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics