Elevers skolsituation kopplad till yogafilosofi

DSpace Repository

Elevers skolsituation kopplad till yogafilosofi

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Malmström, Mariann
dc.date.accessioned 2011-11-08T09:13:17Z
dc.date.available 2011-11-08T09:13:17Z
dc.date.issued 2011 en_US
dc.identifier.citation 77 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/12591
dc.description Syftet med uppsatsen var att använda yogafilosofi som perspektiv för att kunna förstå elevers berättelser om skola och stress. Sammanfattningsvis visar resultatet att elevers koncentrationsförmåga skulle kunna förbättras avsevärt med hjälp av yoga kombinerat med ett gott förhållningssätt mellan lärare och elever. en_US
dc.description.abstract The aim with the study was to use yoga philosophy as a perspective on pupils stories about school and stress. My conclusion was that pupils´ability to concentrate could improve considerably with yogapractice combined with a healthy relationship between pupil an teacher. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle en_US
dc.subject yoga, specialeducation en_US
dc.title Elevers skolsituation kopplad till yogafilosofi en_US
dc.type H2 en_US
dc.setspec.uppsok HumanitiesTheology en_US


Files for download

master uppsats

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics