Har fröken revolver? Om undervisning, kön och likvärdighet i ett historiskt och nutida perspktiv

DSpace Repository

Har fröken revolver? Om undervisning, kön och likvärdighet i ett historiskt och nutida perspktiv

Show full item record

Files for download

Find Full text There are no files associated with this item.

Facebook

Simple item record

Publication BookChapter
Title Har fröken revolver? Om undervisning, kön och likvärdighet i ett historiskt och nutida perspktiv
Author(s) Tallberg Broman, Ingegerd
Date 2011
Editor(s) Persson, Sven; Riddersporre, Bim
English abstract
Teachers and teaching in Early Childhood Education and Care (ECEC) as well as in primary schools are in focus in this chapter which problematize education, gender and equality in an historical and professional perspective.
Swedish abstract
Kapitlet fokuserar lärare och undervisning i förskola och grundskolans tidigare år i ett historiskt och nutida perpsktiv och utifrån problematiserande genus- och professionsteoretiska begrepp.
Publisher Natur & Kultur
Host/Issue Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
ISBN 978-91-27-13005-0
Pages 44-72
Language swe (iso)
Subject(s) gender
educational history
social class
democratisation
teacher profession
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/13108 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics