Fritidspedagogens roll i klassrummet- Förbereder lärarutbildningen studenten för denna yrkesroll?

DSpace Repository

Fritidspedagogens roll i klassrummet- Förbereder lärarutbildningen studenten för denna yrkesroll?

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Fernö, Malin
dc.contributor.author Sköldeborn, Linda
dc.date.accessioned 2012-02-01T10:02:41Z
dc.date.available 2012-02-01T10:02:41Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 42 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/13342
dc.description Syftet med detta arbete är att få en inblick i vad fritidspedagogens uppdrag i klassrummet är. Genom att studera yrkesroll och status vill vi få reda på hur några verksamma fritidspedagoger upplever detta uppdrag och sin yrkesroll. Vi vill även studera utbildningens form och innehåll ur ett historiskt och ett nutida perspektiv för att ta reda på om och hur yrkesrollen har förändrats. Genom litteratur och empiri i form av intervjuer har vi kommit fram till att avsaknaden av riktlinjer för vad fritidspedagogens roll i klassrummet är gör att fritidspedagogen, i samverkan med klassläraren, själv får tolka sin roll och göra den till sin egen. Utifrån intervjuer med informanter har vi också kommit fram till att vissa grundläggande kompetenser som de tycker ska ingå i en fritidspedagogsutbildning idag saknas. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle en_US
dc.subject Fritidspedagog en_US
dc.subject Samverkan en_US
dc.subject Status en_US
dc.subject Utbildning en_US
dc.subject Yrkesroll en_US
dc.title Fritidspedagogens roll i klassrummet- Förbereder lärarutbildningen studenten för denna yrkesroll? en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics