Den smutsiga praktiken - Verksamhetsförlagd handledning i lärarutbildningen

DSpace Repository

Den smutsiga praktiken - Verksamhetsförlagd handledning i lärarutbildningen

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Skogsberg, Paul Ottosson
dc.contributor.author Kristiansson, Robin
dc.date.accessioned 2012-06-29T09:04:06Z
dc.date.available 2012-06-29T09:04:06Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 60 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/13903
dc.description Syftet med vår undersökning var att synliggöra studenternas upplevelse av handledningen under den verksamhetsförlagda tiden i utbildningen. Vi problematiserade hur handledningen leder till en progression som möjliggör att studenterna kan uppnå lärandemålen under sin praktik. Detta gjorde vi genom att studera handledarteorier samt Malmö högskolas syfte med den verksamhetsförlagda tiden. Vi använde oss av en webbaserad enkätundersökning för informationsinsamlingen och analyserade resultatet efter de valda teorierna. I resultatet uppgav de tillfrågade studenterna en positiv bild av sin progression men vi anser i vår slutsats att handledningen till stor del inte getts på ett sätt som är förenligt med styrdokument och de handledningsteorier vi studerat. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject Handledning en_US
dc.subject Malmömodellen en_US
dc.subject Praktisk teori en_US
dc.subject Progression en_US
dc.subject Verksamhetsförlagd utbildning (VFT/VFU) en_US
dc.title Den smutsiga praktiken - Verksamhetsförlagd handledning i lärarutbildningen en_US
dc.type Y en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics