Jämställdhet på Barn- och fritidsprogrammet

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Enebrant, Christine
dc.date.accessioned 2012-08-21T09:42:45Z
dc.date.available 2012-08-21T09:42:45Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 52 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/13986
dc.description Syftet med den här undersökningen är att undersöka om Barn- och fritidsprogrammets elever upplever att de blir särbehandlade på grund av kön och även om eleverna anser att tjejer och killar får ta lika mycket plats i klassrummet. Den empiriska undersökning-en baserar sig på 130 enkätsvar från två olika gymnasieskolor i Sverige. I kunskapsbakgrunden går jag igenom forskning som har med genus i allmänhet att göra och forskning som är inriktad på genus i skolan. Tidigare forskning om genus i skolan visar att flickor får stå tillbaka till förmån för pojkar. Det resultat som jag fått fram i min undersökning visar att eleverna på Barn- och fri-tidsprogrammet inte upplever att de blir särbehandlade på grund av kön och att alla ele-ver, oberoende om de är tjejer eller killar, får ta lika mycket plats i klassrummet. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject jämställdhet en_US
dc.subject likabehandling en_US
dc.subject genus en_US
dc.subject tjejer en_US
dc.subject killar en_US
dc.title Jämställdhet på Barn- och fritidsprogrammet en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok HumanitiesTheology en_US


Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics