Se Mig - En studie om förskolans anmälningsskyldighet

DSpace Repository

Se Mig - En studie om förskolans anmälningsskyldighet

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Arleborn, Jenny
dc.contributor.author Linder, Emma
dc.date.accessioned 2012-08-27T08:13:48Z
dc.date.available 2012-08-27T08:13:48Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 29 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/14011
dc.description Abstract Arleborn Jenny & Linder Emma (2010), Se Mig: en studie om förskolans anmälningsskyldighet. Malmö högskola: Lärarutbildningen Detta examensarbete handlar om hur pedagoger resonerar kring anmälningsplikten. Syftet är att undersöka vilka grunder pedagoger bygger sin anmälan på. Ett annat syfte är att undersöka relationen mellan pedagoger och förälder före och efter en anmälning har gjorts. Forskningsfrågorna är: Hur resonerar pedagogerna kring anmälningsplikten? Vad ligger till grund för att göra en anmälan? Hur resonerar pedagogerna kring relationen till föräldrarna? Det empiriska materialet bygger på intervjuer med tre förskollärare, där även vinjetter har använts. Resultat visar att föräldrakontakten, osäkerhet och trygghet är centrala faktorer vid en anmälning. Det är svårt att göra en anmälan mot en förälder man som pedagog ser varje dag. Det gör att man tvekar och känner sig osäker. Att få hjälp och stöd i en sådan situation är därför en förutsättning för att en anmälan ska bli av. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject anmälningsskyldighet en_US
dc.subject anmälningsplikt en_US
dc.subject barn som far illa en_US
dc.title Se Mig - En studie om förskolans anmälningsskyldighet en_US
dc.type Y en_US
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en_US
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics