Vad händer i ett kooperativt lärande enligt barn och pedagoger

DSpace Repository

Vad händer i ett kooperativt lärande enligt barn och pedagoger

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Vad händer i ett kooperativt lärande enligt barn och pedagoger
Author(s) Wahlgren, Sofie
Date 2012
English abstract
The purpose of my research was to examine what happens in a cooperative learning environment. I have initiated a development project together with educators and children from a F-1class (an integrated preschool and grade one class). During a five week period, this class has worked in an interdisciplinary setting that included the subjects of math, dance and music, Swedish, drama, and art. The educators have documented what has happened with the aid of video, pictures and notations. Together our focus has been on the question: What happens in a cooperative learning environment? Results show that it is important that class work is organized on a small scale. A significant factor that results in good interaction is that the children work in small groups that are based on their individual interests and experiences.
Swedish abstract
Syftet med min studie är att undersöka vad som sker i ett kooperativt lärande. Jag har initierat ett utvecklingsprojekt tillsammans med barn och pedagoger i en F-1klass. (förskoleklass och förstaklass integrerat). Under en femveckorsperiod har klassen arbetat med ett ämnesöverskridande projekt som inkluderar ämnena matematik, dans/musik, svenska, drama och bild. Pedagogerna har dokumenterat det som hänt med hjälp av film, foto och anteckningar. Tillsammans har vi haft fokus på frågan; Vad händer i ett kooperativt lärande? Det empiriska materialet består av intervjuer/samtal utifrån tre pedagogers och sju barns uppfattningar om kooperativt lärande. Resultatet visar att det är betydelsefullt att arbetet organiseras småskaligt. Att barnen får arbeta i liten grupp utifrån intressen och erfarenheter tycks vara en viktig faktor för att det ska uppstå goda samspel.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 56
Language swe (iso)
Subject(s) delaktighet
kooperativt lärande
pedagogisk dokumentation
reflektion
identitetsskapande
Handle http://hdl.handle.net/2043/14091 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics