Naturvetenskapsundervisningen i årskurs 1-3 - En intervjustudie om hur lärare planerar och undervisar i naturvetenskap

DSpace Repository

Naturvetenskapsundervisningen i årskurs 1-3 - En intervjustudie om hur lärare planerar och undervisar i naturvetenskap

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Brodin, Sara
dc.contributor.author Skoglund, Nicolina
dc.date.accessioned 2012-10-09T11:32:35Z
dc.date.available 2012-10-09T11:32:35Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 49 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/14200
dc.description Vi har valt att göra en kvalitativ undersökning där vi intervjuat fem lärare som undervisar i naturvetenskap i årskurs 1-3. Syftet med undersökningen är att ta reda på hur viktigt lärarna tycker naturvetenskapsämnet är, vilket intresse de anser att eleverna har för ämnet samt hur de tar tillvara på detta. Resultatet visar att naturvetenskapen är ett viktigt ämne, men enligt lärarna innefattar ämnet främst biologi. Forskning visar att många lärare som undervisar i dagens skola har bristande kunskaper och självförtroende i naturvetenskap, vilket kan vara en av orsakerna till att kemi och fysik kommer i skymundan. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle en_US
dc.subject attityder en_US
dc.subject intervju en_US
dc.subject intresse en_US
dc.subject Lgr 11 en_US
dc.subject naturvetenskap en_US
dc.subject naturvetenskapsundervisning en_US
dc.subject lärare årskurs 1-3 en_US
dc.title Naturvetenskapsundervisningen i årskurs 1-3 - En intervjustudie om hur lärare planerar och undervisar i naturvetenskap en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok PhysicsChemistryMaths en_US
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics