Det var en gång en pojke som inte ville vara hjälte

DSpace Repository

Det var en gång en pojke som inte ville vara hjälte

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Marita, Hampe Lind
dc.contributor.author Matilda, Hampe
dc.date.accessioned 2012-11-28T09:23:29Z
dc.date.available 2012-11-28T09:23:29Z
dc.date.issued 2012 en_US
dc.identifier.citation 39 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/14427
dc.description Vår undersökning handlar om hur barn och lärare relaterar till och talar om könsstereotyper med utgångs punkt i filmer som bygger på Walt Disney. Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur barnen och läraren uppfattar Disneys karaktärer utifrån ett genusperspektiv. Vi har gjort intervjuer med både barn och lärare i årskurs 2 och förskoleklass. Vi har även observerat barnens lek i förskoleklassen. Utifrån vad som kommit fram ifrån teori, intervjuer och observationer så har det kommit fram att det är fortfarande samma ”traditionella” könsstereotyper inom både skolan och i Disneys filmer. en_US
dc.language.iso swe en_US
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en_US
dc.subject Annorlunda en_US
dc.subject Disney en_US
dc.subject Hjältar en_US
dc.subject identitet en_US
dc.subject Könssteriotyper en_US
dc.subject Lek en_US
dc.subject Prinsessor en_US
dc.title Det var en gång en pojke som inte ville vara hjälte en_US
dc.type M3 en_US
dc.setspec.uppsok HumanitiesTheology en_US
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics