Kontextrika problem i gymnasieskolans fysikprov

DSpace Repository

Kontextrika problem i gymnasieskolans fysikprov

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Mårdklint, Peter
dc.contributor.author Rosell, Joakim
dc.date.accessioned 2005-02-11T11:17:34Z
dc.date.available 2005-02-11T11:17:34Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/1455
dc.description Proven i dagens skola är ofta av klassisk karaktär, skrivna så att de endast syftar till naturvetenskapen som en produkt. Hur skall vi få proven mer motiverande för eleverna? Ett sätt kan vara att införa mer vardagsanknutna problem i proven. Arbetet syftar till att göra en jämförande studie bland ett antal naturvetenskapsstuderande gymnasieelever, där vi jämför elevers prestation och motivation vid klassiska faktabetonade fysikproblem kontra vardagsanknutna frågor. Detta följs upp av elevintervjuer. Avslutningsvis diskuteras elevernas resultat, redovisningar och intervjusvar, samt undersökningens tillförlitlighet. en
dc.language.iso swe
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject Gymnasieskolan en
dc.subject fysik en
dc.subject prov en
dc.subject vardagsanknutna problem en
dc.subject kontextrika problem en
dc.title Kontextrika problem i gymnasieskolans fysikprov en
dc.type Y en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics