Förstår de? En uppsats kring begreppen fotosyntes och förbränning

DSpace Repository

Förstår de? En uppsats kring begreppen fotosyntes och förbränning

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Arenbo, Anette
dc.contributor.author Bolmenius, Helena
dc.date.accessioned 2006-09-12T16:23:45Z
dc.date.available 2006-09-12T16:23:45Z
dc.date.issued 2006 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/2889
dc.description Syftet med vår undersökning har varit att ta reda på vad eleverna på våra respektive skolor kan om begreppen fotosyntes och förbränning. Vi har även undersökt om arbetssättet har någon betydelse för att nå förståelse för dessa begrepp. Vi har använt oss av ett skriftligt prov och vi har gjort intervjuer med niondeklass elever då vi fördjupat oss i frågeställningarna. Intervjuerna har varit kvalitativa och utfördes individuellt. Vid provet fann vi skillnader mellan de båda skolorna vilket vi inte fann då vi sammanställde intervjuerna. Vissa av resultaten har vi försökt analysera extra då de väckte vår förvåning, så som den uppfattning många elever besitter, nämligen att vatten utgör den största byggstenen i trädets massa. Vi anser oss ha kommit fram till att det naturvetenskapliga språket haft stor betydelse för hur våra elever utvecklat förståelse för begreppen fotosyntes och förbränning samt hur vi på våra skolor har arbetat med förståelse i samband med språket. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject begreppsförståelse en
dc.subject språkets betydelse en
dc.subject arbetssätt en
dc.subject fotosyntes en
dc.subject förbränning en
dc.title Förstår de? En uppsats kring begreppen fotosyntes och förbränning en
dc.type Y en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics