Postperspektiv på antidiskriminerande undervisning i engelska, matematik och samhällsoch naturorienterande ämnen

DSpace Repository

Postperspektiv på antidiskriminerande undervisning i engelska, matematik och samhällsoch naturorienterande ämnen

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Kumashiro, Kevin K.
dc.date.accessioned 2010-01-27T15:44:49Z
dc.date.available 2010-01-27T15:44:49Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation 11-34 en
dc.identifier.issn 0348-8365
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/9594
dc.description Antidiskriminerande undervisning arbetar mot vedertagna föreställningar om vad det innebär att undervisa och lära. Både lärare och elever måste skärskåda sina praktiker för att kunna föreställa sig nya möjligheter. Vägen dit går via motstånd och kris. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola, Studentcentrum en
dc.subject “Postteorier” en
dc.subject mångfald en
dc.subject motstånd en
dc.subject queer en
dc.subject kris en
dc.subject antidiskriminerande lärarutbildning en
dc.subject.classification Humanities/Social Sciences en
dc.title Postperspektiv på antidiskriminerande undervisning i engelska, matematik och samhällsoch naturorienterande ämnen en
dc.type Article, other scientific en
dc.identifier.paperprint 0 en
dc.subject.srsc Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS::Gender studies en
dc.relation.ispartofpublication Tidskrift för genusvetenskap;1 en
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics