Lärarens tillvägagångssätt och elever i de tidigare skolåren med matematiksvårigheter

DSpace Repository

Lärarens tillvägagångssätt och elever i de tidigare skolåren med matematiksvårigheter

Show full item record

Files for download

Find Full text
Facebook

Simple item record

Publication Student thesis,Y
Title Lärarens tillvägagångssätt och elever i de tidigare skolåren med matematiksvårigheter
Author(s) Hylkén, Patrik ; Majeed, Rasha
Date 2010
English abstract
The purpose of the study was to find out how teachers can prevent, preventing and identifying math difficulties and also to find out how teachers can support the students. The method we have used have been interviewed. We have interviewed teachers who have no ties to mathematics in the third year in school, where, among both ordinary teachers as special educators. The results of the investigation show that the cause of mathematics difficulties are not only a diagnosis of the pupil, but that it also may depend on the teacher and teaching. There are various reasons that hinder the teacher to work in a good way such as lack of time, materials and knowledge. Textbook material and abstract results suggest that many teachers in the survey use despite knowledge of the concrete material creates a clearer understanding of the pupils.
Swedish abstract
Syftet med undersökningen har varit att ta reda på hur lärare kan förhindra, förbygga och identifiera matematiksvårigheter samt även att ta reda på hur läraren kan stötta de eleverna. Metoden som vi har använt har varit intervju. Vi har intervjuat lärare som har någon anknytning till matematik i det tredje skolåret, där bland både vanliga lärare som specialpedagoger. Resultaten i undersökningen visar att orsaken till matematiksvårigheterna inte bara är en diagnos hos eleven utan att det även kan bero på läraren och undervisningen. Det finns olika orsaker som hindrar läraren att arbeta på ett bra sätt exempelvis brist på tid, material och kunskap. Läroboken och abstrakt material tyder resultaten på att många lärare i undersökningen använder trots kunskapen om att det konkreta materialet tydligare skapar en förståelse hos eleverna.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Dyskalkyli
Förbygga
Förhindra
Identifiera
Lärarens roll
Lärobok
Matematiksvårigheter
Undervisning
Handle http://hdl.handle.net/2043/9730 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics