Undervisning om hållbar utveckling på gymnasienivå

DSpace Repository

Undervisning om hållbar utveckling på gymnasienivå

Show simple item record

Full item record

dc.contributor.author Löfqvist, Henrik
dc.date.accessioned 2010-02-09T14:41:12Z
dc.date.available 2010-02-09T14:41:12Z
dc.date.issued 2010 en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/2043/9748
dc.description Det här examensarbetet syftar till att undersöka i vilken omfattning det bedrivs undervisning om hållbar utveckling på gymnasienivå i Växjö kommun och vilken inställning elever och lärare har till ett sådant arbete. Den undersökning som ligger till grund för resultatet är en enkätundersökning genomförd på en utvald grupp av elever och lärare i Växjö kommun. Resultatet visar på att undervisning bedrivs men inte i en tillräcklig omfattning utifrån vad nationella och internationella styrdokument gör gällande. Undersökningen visar dock att elever och lärare har en överhuvudtaget positiv inställning till undervisning om hållbar utveckling och miljön som helhet. en
dc.language.iso swe en
dc.publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen en
dc.subject Baltic 21E en
dc.subject Gymnasieskola en
dc.subject Hållbar utveckling en
dc.subject Miljöarbete en
dc.title Undervisning om hållbar utveckling på gymnasienivå en
dc.type M3 en
dc.setspec.uppsok SocialBehaviourLaw en
 Find Full text

Files for download

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics