Studieteknik i historieundervisningen

DSpace Repository

Studieteknik i historieundervisningen

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Studieteknik i historieundervisningen
Author(s) Karlsson, Henrik ; Töger, Erik
Date 2010
English abstract
The purpose for this essay is to present a plan for the teacher who wishes to utilize study techniques in the education of history. By combining theories of learning, development, study techniques, historical consciousness, identity, class book-texts, memory and mind we present both a preparative and a performing plan. The preparative plan aims to increase the efficiency in the students’ use of study techniques. Through the performing plan, the students shall be able to increase their learning and understanding of history with the usage of study techniques.
Swedish abstract
Syftet med arbetet är att presentera en handlingsplan för lärare som vill använda sig av studieteknik i historieundervisningen. Genom att sammanväva teorier om inlärning, utveckling, studieteknik, historiemedvetande, identitet, lärobokstexter, minnet och hjärnan presenteras dels en förberedande handlingsplan dels en utförande handlingsplan. I den förberedande handlingsplanen är målet att eleverna skall bli effektiva i sitt användande av studieteknik. Detta för att eleverna sedan genom den utförande handlingsplanen skall kunna utnyttja studieteknik för att öka sin inlärning och förståelse i ämnet historia.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Historiemedvetande
Identitet
Inlärningsteorier
Lärobokstexter
Studieteknik
Historical consciousness
Identity
Learning Theories
Class book-texts
Study Techniques
Handle http://hdl.handle.net/2043/10326 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics