Barndom, lärande, ämnesdidaktik : Exempel från en forskningsmiljö vid Lärarutbildningen

DSpace Repository

Barndom, lärande, ämnesdidaktik : Exempel från en forskningsmiljö vid Lärarutbildningen

Details

Files for download Overview of item record
Publication Report
Title Barndom, lärande, ämnesdidaktik : Exempel från en forskningsmiljö vid Lärarutbildningen
Date 2010
Editor Persson, Sven
Swedish abstract
Vad har en förändrad barndom för betydelse för yngre barns lärande och utbildning? Denna rapport försöker förstå och förklara denna betydelse med hjälp av forskare från forskningsfältet Barndom, lärande och ämnesdidaktik på Lärarutbildningen på Malmö högskola. I rapporten tas begreppen barndom, lärande och ämnesdidaktik upp som sammanflätade och ömsesidigt relaterade till varandra. I fem olika artiklar presenteras: Förskolans ledarskap i en nystartad förskola ; Hur dokumentation och bedömning i förskolor med olika pedagogiska inriktningar kan se ut ; En översikt över historiedidaktisk forskning med inriktning mot yngre barn ; Svenskämnesundervisningens innehåll i skolans tidigare år ; En kartläggning av forskning om de yngre barnen i det idrottsvetenskapliga intresseområdet
Publisher Malmö högskola, Lärarutbildningen
Series/Issue Rapporter om utbildning;1
ISSN 1101-7643
Pages 146
Language swe (iso)
Subject Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Education
Handle http://hdl.handle.net/2043/10391 Permalink to this page
Buy print http://webshop.holmbergs.com...10391 (print-on-demand service)
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics