Spelfilm som historielärare

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Spelfilm som historielärare
Author(s) Strandberg, Jan-Inge
Date 2010
English abstract
This essay has in its aim to expose which meaning fiction films have for the students' history awareness. I asked myself questions how teachers and course plans relate to historical fiction films. I have used interviews in my essay to find answers to my questions. This essay is done in order to concern the matter about how historical fiction films influence us and not in order to prove something. Comparisons are done in the essay between my answers of the interviews and earlier research.
Swedish abstract
Denna uppsats har i sitt syfte att visa vilken betydelse spelfilmer har för elevernas historiemedvetande. Jag frågade mig själv frågan hur lärare och kursplaner ser på historiska spelfilmer. Jag har använt intervjuer i min uppsats att få svar på mina frågor. Denna uppsats har gjorts i syfte att visa hur spelfilm påverkar lärare och elever. Jämförelser görs i uppsatsen mellan mina svar från intervjuer och tidigare forskning.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) Spelfilm
historiemedvetande
Handle http://hdl.handle.net/2043/10540 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics