Designing for Dialogue - How the Design of Web Commenting Systems Affect the Conversation

DSpace Repository

Designing for Dialogue - How the Design of Web Commenting Systems Affect the Conversation

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Designing for Dialogue - How the Design of Web Commenting Systems Affect the Conversation
Author(s) Mabande, André
Date 2010
English abstract
Structure is an important aspect of communication. If the structure of the information delivery is faulty or non-existent the user might not be able to form a coherent history of a topic. Due to messages not being sufficiently organized to provide context this might cause information overload. The aim of this thesis is to investigate if, and how, the structure of information-presentation in computer-mediated communication-systems affect how the users communicate within social media and interactive sites such as blogs, social networking-communities, forum boards and on- line magazines' commenting sections. First an inventory of the most common design structures was made and then a contextual study of the user comments within these structures was performed. The results show that the design of a commenting system seem to affect the user response to a high degree depending on the threads design; number of shown previous comments and placing of the different elements. From these findings different designs are recommended depending on the purpose of the commenting section is to generate a dialogue, discussion or to just get feedback.
Swedish abstract
Struktur är en viktig del av att möjliggöra kommunikation. Om informationen levereras på ett ostrukturerat eller direkt felaktigt sätt kan det bli omöjligt för mottagaren att göra sig en sammanhängande bild av hur informationen hänger samman. Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och på vilket sätt, informationens struktur påverkar hur användare diskuterar i datormedierade kommunikationssystem inom sociala medier som bloggar, communities, forum och tidningars kommentarsfält. Med hjälp av en inventering togs de vanligast förekommande designstrukturerna fram och med utgång från dessa gjordes en studie av hur användarna kommenterar. Resultatet visar att designen av ett kommentarssystem verkar påverka användarnas respons i hög grad beroende av diskussionstrådens utformning, antal visade svar och placeringen av dess olika element. Utifrån detta rekommenderas därför skilda strukturella designer beroende av om syftet med att ha en kommentarsfunktion är att skapa en dialog, en diskussion eller att enbart få återkoppling.
Publisher Malmö högskola/Centrum för teknikstudier
Language eng (iso)
Subject(s) Information architecture
Computer-mediated communication-systems
dialogue
user experience
user interface
social media
Handle http://hdl.handle.net/2043/10763 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics