Medveten motorisk träning/Motor skills training

DSpace Repository

Medveten motorisk träning/Motor skills training

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Medveten motorisk träning/Motor skills training
Author(s) Brobeck, Mia
Date 2010
English abstract
The project has examined whether conscious motor skills training offers possible effects over a time period of seven weeks. The project provides a picture of how children's motor skills can improve in this relatively short period of time. Two groups of children, a group of four year olds and a group of five year olds, participated in the project. The two groups had one hour of motor skills training each week during the project time of seven weeks, motor skills training focusing on running, jumping and crawling. The first and last time was observed children on the basis of an observation schedule that was created with inspiration from MUGI observation checklist (Ericsson, 2005). The project shows that conscious motor skills training during a time of seven weeks gives some improvement of children's motor skills when it comes to running and jumping. Keywords: gross motor skills, motor skills training, preschool children
Swedish abstract
Projektet har undersökt om medveten motorikträning ger några eventuella effekter un-der en sjuveckorsperiod. Projektet ger en bild av hur barns motoriska förmåga kan för-bättras under denna relativt korta tidsperiod. Två barngrupper med 12-15 barn/grupp deltog i projektet, en grupp med fyraåringar och en grupp med femåringar, Under pro-jektets gång hade barngrupperna vars en timme varje vecka under en sjuveckorsperiod som ägnades åt medveten motorikträning med fokus på momenten springa, hoppa och krypa. Vid första och sista tillfället observerades barnen med utgångspunkt i ett obser-vationsschema som skapats med inspiration från MUGI observationsschema (Ericsson, 2005). Projektet visar att medveten motorikträning under en sjuveckorsperiod ger viss utveckling av barns motoriska färdigheter när det gäller att springa och hoppa. Resulta-tet kan dock inte generalisera och eftersom det inte fanns någon jämförelsegrupp i pro-jektet kan inte heller några säkra slutsatser dras. Nyckelord: förskolebarn, grovmotorik, motorisk träning
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) förskolebarn
grovmotorik
motorisk träning
Handle http://hdl.handle.net/2043/11023 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics