"-Ni har ju inte ens börjat!" "-Vadå, vi är ju nästan färdiga!?": Har flickor och pojkar olika strategier och värderingar vid teknisk problemlösning och konstruktion?

DSpace Repository

"-Ni har ju inte ens börjat!" "-Vadå, vi är ju nästan färdiga!?": Har flickor och pojkar olika strategier och värderingar vid teknisk problemlösning och konstruktion?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title "-Ni har ju inte ens börjat!" "-Vadå, vi är ju nästan färdiga!?": Har flickor och pojkar olika strategier och värderingar vid teknisk problemlösning och konstruktion?
Author(s) Cedervall Taylor, Ingela
Date 2002
English abstract
En undersökning om flickors och pojkars eventuella olika värderingar och strategier vid teknisk problemlösning och konstruktion. Tar sig flickor och pojkar an uppgiften på samma sätt? Lägger de lika stor vikt vid estetisk utformning respektive funktion? Undersökningen är gjord i åk 5.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) flickor
teknik
grundskolan
genus
mekanik
konstruktion
undervisning
Handle http://hdl.handle.net/2043/1165 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics