Inte han! Han är en av dom! 10 före detta högstadieelever berättar om sin erfarenhet av lärare-elev förhållandet

DSpace Repository

Inte han! Han är en av dom! 10 före detta högstadieelever berättar om sin erfarenhet av lärare-elev förhållandet

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Inte han! Han är en av dom! 10 före detta högstadieelever berättar om sin erfarenhet av lärare-elev förhållandet
Author(s) Bickel, Damond
Date 2011
Swedish abstract
Det har länge varit en del av både nationella samt internationella dokument att alla som arbetar i skolan ska möta alla elever med samma respekt och möjlighet att lyckas utifrån elevernas olika bakgrund, tidigare erfarenheter, intresse och kunskap. I verkligheten fungerar det inte alltid så. Så hur påverkas elevernas akademiska prestation, sociala utveckling och välmående av deras egna tolkningar av lärarens bemötande och förväntningar?
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 46
Language swe (iso)
Subject(s) akademisk prestation
attributioner
bemötande
kategorisering
lärarförväntningar
motivation
självuppfyllande profetior
social utveckling
stigma
stämplingsteori
välmående
Handle http://hdl.handle.net/2043/11985 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics