Bemötande på en akutmottagning.

DSpace Repository

Bemötande på en akutmottagning.

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Bemötande på en akutmottagning.
Author(s) Ewald, Ann-Chatrine ; Ljungdahl, Carina
Date 2011
English abstract
Daily many patients seek an emergency department; these patients are often worried and anxious.The aim of this literature review was to describe critical aspects of reception among other things, current information, security and confirmations to patients at an emergency department. To answer the aim 13 scientific articles were analyzed and scrutinized. The results showed that information about the estimated waiting time were absent in several cases. Furthermore, it also demonstrated that many patients felt unsafe since they meant they were not being confirmed as individuals. To be given the possibility to be involved in their own care was considered important and created a sense of confirmation. The results of this study showed that nurses in the emergency department may provide security and confirmation to the patient by applying simple manners, such as give information and take their time to inform and involve patients in their own care. These arrangements may lead to increased satisfaction among patients seeking an emergency department.
Swedish abstract
Dagligen söker många patienter sig till akutmottagning, dessa patienter är oftast oroliga och ångestfyllda. Syftet med litteraturstudien var att beskriva kritiska aspekter av bemötande bl a gällande information, trygghet och bekräftelse hos patienter som söker på en akutmottagning. Granskning och bearbetning av 13 vetenskapliga artiklar genomfördes för att besvara syftet. Resultat av denna studie visar att många gånger brister det i informationen angående väntetider. Många känner sig otrygga och känner att de inte blir bekräftade som människa. Delaktighet i sin vård ansågs vara viktigt för känslan av bekräftelse. Resultatet av denna studie är att sjuksköterskan kan med enkla åtgärder såsom ta sig tid till att informera, ge trygghet och bekräftelse till patienten kan det leda till en ökad tillfredsställelse hos patienter som söker på akutmottagning.
Publisher Malmö högskola/Hälsa och samhälle
Pages 30
Language swe (iso)
Subject(s) akutmottagning
kommunikation
omvårdnad
sjuksköterska-patient relation
patient tillfredställelse
Handle http://hdl.handle.net/2043/12103 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics