Den varierande likformigheten, Fyra lärares undervisning i geometrisk likformighet ur ett variationsteoretiskt perspektiv

DSpace Repository

Den varierande likformigheten, Fyra lärares undervisning i geometrisk likformighet ur ett variationsteoretiskt perspektiv

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Den varierande likformigheten, Fyra lärares undervisning i geometrisk likformighet ur ett variationsteoretiskt perspektiv
Author(s) Marinos, Antonios
Date 2011
English abstract
The study examines how teachers treat the teaching of the subject geometric uniformity and the potential dimensions of variation that can be opened. The study was conducted through observation of four secondary teachers who teach mathematics course B (samhällsprogrammet). The observations were supplemented by two interviews. When processing the collected data material, variation theory has been used as an analytical tool. The results show that students experienced a number of openings of dimensions of variation, which may be relevant to create challenges for students. Keywords: Teachers, geometric uniformity, mathematics, variation theory, observation, interview, teaching content and dimension of variation.
Swedish abstract
Studien undersöker hur lärare behandlar undervisningsinnehållet geometrisk likformighet, samt de möjliga dimensionerna av variation som öppnas. Studien genomfördes genom observation av fyra gymnasielärare, vilka undervisar i matematikkurs B (samhällsprogrammet). Observationerna kompletterades med två intervjuer. Vid bearbetning av det insamlade datamaterialet har variationsteorin använts som analysverktyg. Resultatet visar att eleverna fick erfara ett antal öppnade dimensioner av variation, som kan vara av betydelse för att skapa utmaningar för eleverna.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 41
Language swe (iso)
Subject(s) geometrisk likformighet
matematik
variationsteori
observation
intervju
undervisningsinnehåll
lärare
dimension av variation
Handle http://hdl.handle.net/2043/12145 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics