Bilder som stöd och språk

DSpace Repository

Bilder som stöd och språk

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Bilder som stöd och språk
Author(s) Bjelkefelt, Kalle
Date 2011
Swedish abstract
I uppsatsen fokuseras termerna individualisering och visualisering med avseende på lärare till elever med autism och deras erfarenheter av dylikt arbete. Det centrala syftet är att undersöka hur svenska och japanska speciallärare ser på arbetet med individualiserade och visuella metoder och vad de tror att den reguljära skolan skulle kunna vinna på att arbeta på liknande sätt som de gör. Ett antal lärare har intervjuats och deras svar speglas i en kvalitativ intervjuanalys, med fokus på språk- och inlärningsmetoder. Resultaten visar att skillnaderna ligger i de japanska och svenska lärarnas syn på sina respektive reguljära skolor, medan likheter förekommer i synen på hur individualiserade och visuella undervisningsformer kan lyfta elevernas självförtroende.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 48
Language swe (iso)
Subject(s) individualisering
visuella arbetssätt
särskollärare
specialskollärare
bildstöd
inlärningsteorier
kvalitativ intervjustudie
Handle http://hdl.handle.net/2043/12324 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics