Green Market Communication - Advertising and communication agencies insight in client companies and views and values on environmental issues.

DSpace Repository

Green Market Communication - Advertising and communication agencies insight in client companies and views and values on environmental issues.

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Bachelor thesis
Title Green Market Communication - Advertising and communication agencies insight in client companies and views and values on environmental issues.
Author(s) Marthinsson, Ted ; Wredberg, Erik
Date 2011
English abstract
Communication agencies occupy key positions in today's decentralized market economy, where as there is great confidence in the individual's rational abilities. Advertising is met with much criticism but is still considered to be a form of communication that can ensure consumer market exchanges to be really environmental value creative for the parties involved in the exchange process. The study is based on qualitative interviews with people from eight different communication agencies placed in Sweden. The study describes the agencies insight in client companies and the respondents views and values on environmental issues. The agencies generally have interactive and long-term customer relationships that both ensure a good working process and enable a transparency of the ordering company. The lack of internal guidelines regarding ethical and environmental issues in the marketing communication, that they create, is one factor that causes the views to be individually anchored and which only exists informally between the staff. This means that the people who design the communication has a great responsibility to provide an objective way depict companies and products in order to send the correct signals to the consumer market.
Swedish abstract
Kommunikationsbyråerna intar nyckelpositioner i dagens marknadsekonomi där det läggs en stor tilltro i den enskilda individens rationella förmågor. Reklamen bemöts med mycket kritik men anses ändå vara ett kommunikationsmedium som kan säkerställa att de utbyten som sker på konsumentmarknaden verkligen är miljömässigt värdeskapande för de parter som ingår i utbytesprocessen. Studien bygger på kvalitativa samtalsintervjuer med personer på åtta olika kommunikationsbyråer i Sverige. Studien redogör för byråernas insyn i kundföretagen och de intervjuades åsikter och värdegrund i miljöfrågor. Byråerna har överlag interaktiva och långvariga kundrelationer som både säkerställer en god insyn i det beställande företaget. Avsaknaden av interna riktlinjer rörande etiska och miljörelaterade frågor i marknadskommunikationen som utarbetas är dock en faktor som medför att synsätten kring detta är individuellt förankrade och endast existerar informellt mellan de anställda. Detta innebär att de som utformar kommunikationen har ett stort ansvar för att på ett objektivt vis avbilda företag och produkter för att på så vis sända korrekta signaler till konsumenterna på marknaden.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 54
Language swe (iso)
Subject(s) Green market communication, advertising and communication agencies, advertising, attitude alteration
Grön marknadskommunikation, reklam- och kommunikationsbyråer, reklam, attitydförändring
Handle http://hdl.handle.net/2043/12486 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics