Lärarstuderandes läsvanor - hur mycket och vad läser blivande lärare?

DSpace Repository

Lärarstuderandes läsvanor - hur mycket och vad läser blivande lärare?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Report
Title Lärarstuderandes läsvanor - hur mycket och vad läser blivande lärare?
Author(s) Jönsson, Annelis ; Eriksson, Bibi
Date 2003
Swedish abstract
Baksidestext: I debatten framhålls ofta skolans viktiga roll i att bl. a. värna bokens och litteraturens ställning i det ökande mediebruset och försöka väcka barns och ungdomars nyfikenhet på böcker och stimulera deras läsvanor. I den kulturpolitiska debatten uttalas också ambitionen att inte bara öka bokläsandet utan också minska kulturklyftorna mellan barn och ungdomar från olika miljöer. Och i detta arbetet förlitar man sig till stor del på skolan och lärarna. Detta väckte i sin tur frågan hur blivande lärare förhåller sig till böcker och nöjesläsning. Rapporten ingår som en del i läsprojektet ”Läsfrossa” som pågick under höstterminen 2002 vid lärarutbildningen, Malmö högskola.
Publisher Malmö : Malmö högskola, lärarutbildningen, 2003
Host/Issue Rapporter om utbildning;4/2003
ISSN 1101-7643
Pages 32
Language swe (iso)
Handle http://hdl.handle.net/2043/1284 (link to this page)
Buy print http://webshop.holmbergs.com...1284 (print-on-demand service)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics