Samarbete som språngbräda för utveckling: Att se och förstå undervisning - en studie av teoretiska kunskaper i praktiken

DSpace Repository

Samarbete som språngbräda för utveckling: Att se och förstå undervisning - en studie av teoretiska kunskaper i praktiken

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Report
Title Samarbete som språngbräda för utveckling: Att se och förstå undervisning - en studie av teoretiska kunskaper i praktiken
Author(s) Bengtsson, Monica ; Nilsson, Jan
Date 2001
Swedish abstract
Baksidestext: Hur gör man för att se och förstå undervisning? Den här rapporten är ett dynamiskt samarbete mellan två personer från lärarutbildningen på Malmö högskola och ett par lärare på en skola för att utveckla kvaliteter i skolans ”kärna” d.v.s. elevers lärande. Varför är det nödvändigt att utveckla undervisning och hur gör man det? Två lärares tematiska arbete med sina elever har dokumenterats och analyserats. Bl.a. följande frågor har tagits upp: Har en tidigare kompetensutveckling lämnat några spår? Vad hände med teorierna i praktiken? Vad händer när lärarna lämnar undervisningens organisation och i stället koncentrerar sig på innehållet?
Publisher Malmö : Malmö Högskola, Lärarutbildningen, 2001
Host/Issue Rapporter om lärande;7/2001
ISSN 1101-7643
Pages 121
Language swe (iso)
Handle http://hdl.handle.net/2043/1304 (link to this page)
Buy print http://webshop.holmbergs.com...1304 (print-on-demand service)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics