Elevers inställning till utomhusundervisning och lärande

DSpace Repository

Elevers inställning till utomhusundervisning och lärande

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Elevers inställning till utomhusundervisning och lärande
Author(s) Olsson, Johanna ; Palm Norgren, Liselott
Date 2011
Swedish abstract
Undersökningen syftar till att ta reda på elevers, i skolår 4, inställning och uppfattning om det lärande som sker vid utomhusundervisning i förhållande till klassrumsundervisning. Det är en kvalitativ studie med intervjuer och observation som metod. Resultaten visar att eleverna uppskattar utomhusundervisningen, men anser generellt att de lär i klassrumsmiljö snarare än när de är utomhus. Samtidigt säger eleverna att de lär när något är roligt, intressant eller väcker deras nyfikenhet. Eleverna ser snarare utomhusundervisningen som en källa till hälsa och rörelse samt möjlighet till fri lek, än som lärandetillfälle.
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 51
Language swe (iso)
Subject(s) Elever, inställning, lärande, klassrumsundervisning, utomhusundervisning, intervjuer, observation
Handle http://hdl.handle.net/2043/13104 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics