"Språket är grunden till allt lärande" - Språkutveckling i förskolan

DSpace Repository

"Språket är grunden till allt lärande" - Språkutveckling i förskolan

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title "Språket är grunden till allt lärande" - Språkutveckling i förskolan
Author(s) Lysmo, Jesper
Date 2012
Swedish abstract
Detta arbete handlar om språkutveckling och hur de medverkande pedagogerna i studien agerat i olika situationer, samt om deras tankar och åsikter om språkutveckling. Studien blev genomförd med observationer och intervjuer ur en kvalitativ forskningsinriktning. I analysen jämförs empirimaterialet med tidigare forskning inom språkutveckling för att avslutas med en diskussion utifrån studiens slutsatser. Analysen visar hur barns språkliga utveckling framförallt sker i spontana och mindre planerade aktiviteter, men även hur pedagogiken avtar i olika situationer. En kort beskrivning av studiens resultat kan liknas med att pedagogerna belyser språket som nyckeln till allt lärande.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 36
Language swe (iso)
Subject(s) Språkutveckling
Språkutvecklande miljö
Språkstimulering
Handle http://hdl.handle.net/2043/14702 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics