Kommunicera för bestående kunskaper! Att skapa jämlika förutsättningar för lärande oavsett genus och etnicitet

DSpace Repository

Kommunicera för bestående kunskaper! Att skapa jämlika förutsättningar för lärande oavsett genus och etnicitet

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Kommunicera för bestående kunskaper! Att skapa jämlika förutsättningar för lärande oavsett genus och etnicitet
Author(s) Lindborg, Jessica
Date 2005
Swedish abstract
Arbetet undersöker huruvida en konstruktivistisk undervisning som fokuserar på elevernas egen kommunikation kan ge mer bestående kunskaper inom NO. Olika elevgrupper jämförs för att se om det finns några skillnader beroende på genus eller etnicitet.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) bestående kunskap
etnicitet
fysik
genus
kommunikation
konstruktivism
NO
undervisning
vardagsföreställning
Handle http://hdl.handle.net/2043/1485 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics