Därför måste vi diskutera bedömning i förskolan

DSpace Repository

Därför måste vi diskutera bedömning i förskolan

Show full item record

Files for download

Find Full text There are no files associated with this item..

Facebook

Simple item record

Publication BookChapter
Title Därför måste vi diskutera bedömning i förskolan
Author(s) Vallberg Roth, Ann-Christine
Date 2012
Editor(s) Mathiasson, Leif
Swedish abstract
Läraren är den viktigaste faktorn för barns och ungas lärande i förskola och skola. En erfaren och skicklig lärare kan utmana och lyfta sina elever - om de rätta förutsättningarna finns och läraren får möjlighet att utveckla sig i sin profession. Uppdrag lärare är en forskningsantologi som vill bidra till att vidga och fördjupa diskussionerna om läraryrket, dess innehåll och utveckling. Texterna belyser på olika sätt lärarrollen, dess förutsättningar och möjligheter. Boken vänder sig till blivande och yrkesverksamma lärare i förskola och skola och kan användas i både lärarutbildning och fortbildning.
Publisher Lärarförbundets förlag
Host/Issue Uppdrag lärare : en antologi om status, yrkesskicklighet och framtidsdrömmar
Series/Issue Pedagogiska magasinets skriftserie;9
ISBN 9789197902373
Pages 129-135
Language swe (iso)
Subject(s) yrkesskicklighet
makt
bedömning
barn
framtid
lärande
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/14939 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics