Specialpedagogens yrkesroll, ur ett handledningsperspektiv - en intervjustudie i förskolan. Special educator´s professional role, from a coaching perspective - An interview in preschool.

DSpace Repository

Specialpedagogens yrkesroll, ur ett handledningsperspektiv - en intervjustudie i förskolan. Special educator´s professional role, from a coaching perspective - An interview in preschool.

Show full item record

Files for download

Specialpedagogens ...
Facebook

Simple item record

Publication 2-year master student thesis
Title Specialpedagogens yrkesroll, ur ett handledningsperspektiv - en intervjustudie i förskolan. Special educator´s professional role, from a coaching perspective - An interview in preschool.
Author(s) Rydén, Hannah
Date 2012
Swedish abstract
En viktig aspekt i specialpedagogens roll är att hennes uppdrag skall vara av en tydlig karaktär. Genom att rollen är tydlig kan energi och kompetens läggas på att utveckla verksamheterna på grupp och organisationsnivå. Handledning är ett kompetensutvecklande arbetssätt som specialpedagogerna använder sig av för att kunna utveckla en kunskapstillväxt i verksamheten för att kunna möta alla barn.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 53
Language swe (iso)
Subject(s) handledning, hermeneutik, specialpedagogik, sociokulturella, systemteori.
Handle http://hdl.handle.net/2043/15172 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics