Mångkulturella elevers upplevelser kring läromedel i samhällvetenskap: En intervjustudie med nio gymnasieelever

DSpace Repository

Mångkulturella elevers upplevelser kring läromedel i samhällvetenskap: En intervjustudie med nio gymnasieelever

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Mångkulturella elevers upplevelser kring läromedel i samhällvetenskap: En intervjustudie med nio gymnasieelever
Author(s) Olsson, Elin
Date 2013
Swedish abstract
Syftet med undersökningen var att synliggöra studenters upplevelse av om läromedlen inom ämnet samhällskunskap. Nio intervjuer gjordes på en gymnasieskola med praktisk inriktning. Resultatet presenterades i samband med en analys där elevernas svar kategoriserades efter teman. Slutsatsen för undersökningen var att de som inkorporerade sin mångkulturella bakgrund i sitt lärande upplevde läromedel som mer tillgängliga. Samtidigt lyftes språkbruk i läromedel som ett hinder och de potentiella lösningarna på det problemet var att nyansera läromedel.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 54
Language swe (iso)
Subject(s) samhällskunskap
gymnasieskola
läromedel
läroplan
kommunikativt handlande
mångkultur
Handle http://hdl.handle.net/2043/15211 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics