Stadsrummet som lärandemiljö

Details

Files for download Overview of item record
Publication BookChapter
Title Stadsrummet som lärandemiljö
Author Sonesson, Kerstin
Editor Persson, Bengt
Date 2013
Swedish abstract
Vi närmar oss slutet av det av FN utropade decenniet för lärande för hållbar utveckling som har sitt sista år 2014. Den stora utmaningen enligt FN är att göra det abstrakta konkret. Västra hamnen är en unik möjlighet till både organiserat formellt lärande i skolans regi och informellt lärande för alla boende och besökare. Om än lärande pågår ständigt har vi oftast fokus på skolans formella lärande. Kerstin Sonesson är ekologidocenten som blev lärarutbildare och hon ger här en rikt illustrerad provkarta på de möjligheter Västra Hamnen erbjuder till lärande för hållbar utveckling.
Publisher Arkus
Host/Issue Västra hamnen : lärdomar och erfarenheter
Series/Issue Skrift;70
ISSN 1652-6430
ISBN 978-91-978664-4-6
Pages 182-186
Language swe (iso)
Subject lärande för hållbar utveckling
utepedagogik
utvidgat klassrum
urbanpedagogik
hållbar utveckling
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/15302 Permalink to this page
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics