"Formen har inte riktigt landat än"

DSpace Repository

"Formen har inte riktigt landat än"

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title "Formen har inte riktigt landat än"
Author(s) Lindvall, Linus
Date 2013
English abstract
The purpose of this study is to conduct a survey on primary school teachers who teach civic education from grades 2-9 and how they reason about individual development plans, written assessments and formative assessment as well as the correlation between them. The aim is also to see how these reasoning is consistent with the Education Act and to determine what development opportunities exist within the area. The results show that teachers perceive a lack of guidance from the Swedish Board of Education in terms of direction of how these documents will be used and how they are designed. The teachers also felt that a government standardization might be needed to expand and clarify student documentation, and develop and improve the formative features of these documents. The results indicate that the teachers' attitudes and perceptions of IUP, written assessments and formative assessment are in line with the Education Act (Department of Education, 2010).
Swedish abstract
Syftet med den här undersökningen är att göra en undersökning kring grundskollärare som undervisar i samhällsorienterade ämnen från årskurs 2 till 9 och hur de resonerar kring individuella utvecklingsplaner, skriftliga omdömen och formativ bedömning samt korrelationen mellan dessa. Syftet är även att se hur dessa resonemang överensstämmer med Skollagen och för att utröna vilka utvecklingsmöjligheter som finns inom området. Resultaten visar att lärarna upplever en brist på ledning från Skolverkets håll hur dessa dokument ska användas samt hur dessa är utformade. Pedagogerna upplever också att det kan behövas en statlig standardisering i dokumenten för att utöka och tydliggöra elevdokumentationen samt utveckla och förbättra de formativa funktionerna i dessa dokument. Resultaten pekar på att lärarnas attityder och uppfattningar om IUP, skriftliga omdömen och formativ bedömning stämmer väl överens med Skollagen (Utbildningsdepartementet, 2010).
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 41
Language swe (iso)
Subject(s) grundskollärare
intervjuer
samhällsorienterade ämnen
skriftliga omdömen
individuell utvecklingsplan (IUP)
formativ bedömning
Handle http://hdl.handle.net/2043/15307 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics