"Jag tror att det är nåt vi talar om i skolan": Hur påverkas elevers attityder och beteende av projektinriktad undervisning om hållbar utveckling?

DSpace Repository

"Jag tror att det är nåt vi talar om i skolan": Hur påverkas elevers attityder och beteende av projektinriktad undervisning om hållbar utveckling?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title "Jag tror att det är nåt vi talar om i skolan": Hur påverkas elevers attityder och beteende av projektinriktad undervisning om hållbar utveckling?
Author(s) Engström, Henrik
Date 2005
English abstract
The aim of this work is to examien if and how pupils' attitudes and behaviour are affected by project-based education on sustainable development.
Swedish abstract
Arbetet syftar till att undersöka om och hur ett antal elever uppfattar att deras attityder till miljö och deras dagliga beteende har förändrats efter att under en period ha arbetat med hållbar utveckling i projektform.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Language swe (iso)
Subject(s) hållbar utveckling
miljösyn
miljöundervisning
naturvetenskap
Handle http://hdl.handle.net/2043/1558 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics