Hur pedagoger arbetar och resonerar kring pedagogisk dokumentation på en förskola

DSpace Repository

Hur pedagoger arbetar och resonerar kring pedagogisk dokumentation på en förskola

Show full item record

Files for download

Pedagogisk dokume ...
Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Hur pedagoger arbetar och resonerar kring pedagogisk dokumentation på en förskola
Author(s) Larsson, Nadine ; Nordgren, Sara
Date 2013
English abstract
Larsson, Nadine, Nordgren, Sara (2013), The way teachers work and talk about pedagogical documentation in a preschool, Teacher Training: Malmö Högskola. Pedagogical documentation is a natural element which is integrated in the daily educational work. Pedagogical documentation should not be something that lies alongside, but requires a work of reflection, collaboration and communication. Pedagogical documentation goes hand in hand with a probing specific approaches, the exploratory approach. The survey consists of an interview by a preschool teacher, which were analyzed based on the Konstruktionistisk theory. The study is supported by several observations of the group of children and educators. The results show that teachers see documentation as a natural element which is integrated in their pedagogical work at the preschool.
Swedish abstract
Larsson, Nadine, Nordgren, Sara (2013), Hur pedagoger arbetar och resonerar kring pedagogisk dokumentation på en förskola. Lärarutbildningen: Malmö Högskola. Pedagogisk dokumentation är en naturlig del som är integrerad i det dagliga pedagogiska arbetet. Pedagogisk dokumentation ska inte vara något som ligger vid sidan av utan förutsätter ett arbete med reflektion, samarbete och kommunikation. Pedagogisk dokumentation går hand i hand med ett utforskande specifikt arbetssätt, det utforskande arbetssättet. Vårt syfte med denna studie är att undersöka hur pedagoger på en förskola arbetar med och resonerar kring pedagogisk dokumentation. Undersökningen utgörs av en intervju med en förskollärare, vilket har analyserats utifrån konstruktionistisk teori. Studien stödjs även av ett flertal observationer av barngrupp och pedagoger på en utvald förskola. Resultatet visar att pedagogerna ser dokumentation som en naturlig del som är integrerad i deras pedagogiska arbete på förskolan.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 42
Language swe (iso)
Subject(s) Pedagogisk dokumentation, Reggio Emilia
Handle http://hdl.handle.net/2043/16353 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics