Tecken, måltid, samling och en groda i taket : Aktionsforskning i förskolan

DSpace Repository

Tecken, måltid, samling och en groda i taket : Aktionsforskning i förskolan

Details

Files for download Overview of item record
Publication Report
Title Tecken, måltid, samling och en groda i taket : Aktionsforskning i förskolan
Date 2013
Editor Ljunggren, Åsa; Rundquist Visser, Maria
Swedish abstract
Hur gör man för att stimulera språkutveckling hos barn i förskolan? I synnerhet i Malmö där svenska talas på förskolan men där föräldrarna kanske talar ett eller två andra språk hemma. Den här rapporten berättar om ett aktionsforskningsprojekt i en forskningscirkel i Hyllie. Deltagarna beskriver och analyserar metoder och situationer, de reflekterar över sin egen språkande roll och de undersöker vad som händer när ny teknik introduceras. Vad får deras insatser för effekter för barnens språk och kommunikativa utveckling? Hur gör man för att se flerspråkighet som en möjlighet i stället för en brist?
Publisher Lärande och samhälle, Malmö högskola
Series/Issue Rapporter om utbildning;2013:2
ISSN 1101-7643
ISBN 978-91-7104-446-4
Pages 76
Language swe (iso)
Subject Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/16377 Permalink to this page
Buy print http://webshop.holmbergs.com...16377 (print-on-demand service)
Facebook

This item appears in the following Collection(s)

Details

Search


Browse

My Account

Statistics