Medierat lärande och pedagogisk teori

Show full item record

Files for download

Find Full text There are no files associated with this item.

Facebook

Simple item record

Publication BookChapter
Title Medierat lärande och pedagogisk teori
Author(s) Kupferberg, Feiwel
Date 2013
Editor(s) Amhag, Lisbeth; Kupferberg, Feiwel; Leijon, Marie
English abstract
The concepts of "mediation" or "mediated" learning is used more and more often in swedish pedagogical research but in an inconsistent and confusing manner. The concept seems to mean many diffrent things and has many different pedagoogical implications. In this introducing chapter I discuss how a pedagogical theory about the knowledgefield "mediated learning" could be stuctured in a better and mor rigorous manner, For this purpose i have leaned on RagnarJosephson´s theor of artistic creation and Austin & Searle speech act theory
Swedish abstract
Begreppet "mediering" eller "medierat lärande" används allt oftare i svensk pedagogisk forskning, men på att motsägelsefullt och förvirrande sätt. Begreppet tycks stå för helt olika saker som har olika pedagogiska konsekvenser. I detta introducerande kapitel diskuteras hur en pedagogisk teori om kunskapsfältet "medierat lärande" skulle kunna struktureras på ett bättre och tydligar sätt. För detta syfte har jag använt mig av Ragnar Josephons teori om konstnärligt gestaltande och Austin & Searles språkhandlingsteori
Publisher Studentlitteratur
Host/Issue Medierat lärande och pedagogisk mångfald
ISBN 978-91-44-08466-4
Pages 15-51
Language swe (iso)
Subject(s) Artistic creation
speech act theory
pedagogical theory
mediated learning
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS
Handle http://hdl.handle.net/2043/16471 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics