Föräldrasamverkan i förändring

Show full item record

Files for download

Find Full text There are no files associated with this item.

Facebook

Simple item record

Publication BookChapter
Title Föräldrasamverkan i förändring
Author(s) Tallberg Broman, Ingegerd
Date 2013
Editor(s) Harju, Anne; Tallberg Broman, Ingegerd
English abstract
The chapter discusses the changes in parental involvement in the Swedish preschool and school. The relation between school and parents can now be characterized by bureaucratization, medialisation and democratization. Parents are supposed to take more part of the daily life in preschool and school and in their children’s learning activities. The arguments for strengthening the partnership between school and parents have firstly stressed the democratic perspective, secondly the efficiency perspective, - more parental participation for better outcome and school results.
Swedish abstract
Kapitlet diskuterar förändringar i samarbetet och förhållandet mellan föräldrar och förskola och skola. Relationen ka nu beskrivas som byråkratiserad, medialiserad och demokratiserad. Föräldrar förväntas engagera sig mer i barnens dagliga liv i förskola och skola och i deras lärande. Argumenten för detta grundades först i demokratiperspektiv, därefter i effektivitetsperspektiv - föräldraengagemang leder till bättre måluppfyllesle för förskola och skola- till bättre resultat.
Publisher Studentlitteratur
Host/Issue Föräldrar förskola och skola : om mångfald, makt och möjligheter
ISBN 978-91-44-07952-3
Pages 25-41
Language swe (iso)
Subject(s) parents
preschool
school
historical perspective
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/16504 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics