Programteoretiskt lärande : hur kan programteori underlätta användning och lärande av utvärdering?

DSpace Repository

Programteoretiskt lärande : hur kan programteori underlätta användning och lärande av utvärdering?

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Article, other
Title Programteoretiskt lärande : hur kan programteori underlätta användning och lärande av utvärdering?
Author(s) Fred, Mats
Date 2013
Editor(s) Ahlstrand, Roland; Muhonen, Tuija; Petersson, Harry; Scholten, Christina
Swedish abstract
Så gott som all offentlig verksamhet ska utvärderas, men vad leder allt detta utvärderande till? Denna artikel söker svar på detta genom att analysera EU-finansierade projekt och dess utvärderingspraktik med teorier om användning av utvärdering. Programteori föreslås som ett sätt att öka användningen av utvärdering och lärandet i de utvärderade organisationerna. Avslutningsvis förs en diskussion om framtida utvärderingspraktiker.
Publisher Malmö högskola, Centum för tillämpad arbetslivsforskning och utvärdering (CTA)
Series/Issue Arbetsliv : forskning och utvärdering;1
Pages 16
Language swe (iso)
Subject(s) programteoretiskt lärande
utvärdering
lärande utvärdering
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/17100 (link to this page)
Buy print http://webshop.holmbergs.com...17100 (print-on-demand service)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics