Maskulinitet uppåt väggarna

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Maskulinitet uppåt väggarna
Author(s) Malmborg Nygaard, Livia ; Larsén, Linda
Date 2014
English abstract
This study is about teachers’ views on masculinity. The purpose of this essay is to create a deeper understanding of how the conceptions of the teachers shape the students and how these conceptions are being reproduced since teachers function as standard setters. We have used a qualitative method and five interviews were conducted with five teachers. To the basis to/of our theoretical perspective we have used a postmodern critical masculinity research which has its roots in feministic theory and queertheory. Our results and analysis show that our informants are conscious about gender but disvantaged by society’s gender hierarchy that still reproduces normative conceptions about the sexes.
Swedish abstract
Studien handlar om lärares syn på maskulinitet och dess syfte är att skapa en djupare förståelse för hur deras föreställningar formar och reproduceras hos eleverna då lärare fungerar som normbärare. Vi har använt oss av en kvalitativ metod och vi genomförde totalt fem intervjuer med fem lärare. Till grund för vårt vetenskapliga perspektiv har vi använt oss av postmodernistisk kritisk mansforskning som har sina rötter i feministisk teori och queerteori. Vår resultat och analys visar att våra informanter är genusmedvetna men missgynnas av samhällets hierarkiska könsordning som fortfarande reproducerar normativa föreställningar om könen.
Publisher Malmö högskola/Lärarutbildningen
Pages 49
Language swe (iso)
Subject(s) Genusordning
Genusskapande
Hegemonisk maskulinitet
Heteronormativitet
Hierarkier
Könsidentitet
Normer
Handle http://hdl.handle.net/2043/17117 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics