Vad är en familj? En studie om pedagogernas arbete och barns samtal om olika familjekonstellationer.

DSpace Repository

Vad är en familj? En studie om pedagogernas arbete och barns samtal om olika familjekonstellationer.

Show full item record

Files for download

Student essay
Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Vad är en familj? En studie om pedagogernas arbete och barns samtal om olika familjekonstellationer.
Author(s) Berg, Frida ; Björck, Josefin
Date 2014
English abstract
During the spring semester examined how nursery practitioners with questions about different family and how children express themselves on the topic. To get a clear picture of preschool, we chose to observe their environment before we started the interviews with the children and teachers. We have used out qualitative research when we brought semi-structured interviews with six teachers and four group interviews with children. The questions that we used out are: What is a family for the children? What are teachers' thoughts about values ​​and standards, and how they are working to get it into preschool. How do preschool with equality of treatment and equality, and how it reflected on the children in the preschool. After these interviews, we analyzed the responses of the children and the teachers, we based theories of Piaget and Foucault. We also used other previous research and other theories, as you can see in these chapters. During the time of our survey, we saw that preschools are working on our issues, more or less. The differences we saw was that the children in the preschools who have worked more actively with rainbow families have a greater understanding that there are different family constellations.
Swedish abstract
Vi har under vårterminen undersökt hur förskolor arbetar praktiskt med frågor kring olika familjekonstellationer samt hur barnen uttrycker sig om ämnet. För att få en tydlig bild av förskolans verksamhet, valde vi att observera deras miljö innan vi startade intervjuerna med barnen och pedagogerna. Vi har använt oss utav kvalitativ undersökning, då vi fört halvstrukturerade intervjuer med sex olika pedagoger samt fyra gruppintervjuer med barn. Frågeställningarna som vi använde oss utav är: Vad är en familj för barnen? Vad är pedagogers tankar om värderingar och normer, samt hur de arbetar för att få in det i förskolans verksamhet. Hur arbetar förskolan med likabehandling samt jämställdhet, och hur det avspeglas på barnen i förskolan. Efter dessa intervjuer analyserade vi svaren från barnen och pedagogerna, vi utgick från teorier som Piagets samt Foucault. Vi använde även annan tidigare forskning och andra teorier, som ni kan se i dessa kapitel. Under tiden av vår undersökning såg vi att förskolorna arbetar med våra frågeställningar, mer eller mindre. Skillnaderna vi såg var att barnen på de förskolorna som har jobbat mer aktivt med regnbågsfamiljer har en större förståelse för att det finns olika familjekonstellationer.
Publisher Malmö högskola/Kultur och samhälle
Pages 39
Language swe (iso)
Subject(s) Familjekonstellationer
Förskolan
HBTQ
Queer
Regnbågsfamiljer
RFSL
Kärnfamilj
Handle http://hdl.handle.net/2043/17353 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics