Miljöns betydelse för lusten att lära : några lärares tankar om den förberedda miljön inom montessoripedagogiken

DSpace Repository

Miljöns betydelse för lusten att lära : några lärares tankar om den förberedda miljön inom montessoripedagogiken

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication BookChapter
Title Miljöns betydelse för lusten att lära : några lärares tankar om den förberedda miljön inom montessoripedagogiken
Author(s) Cronquist, Bodil
Date 2014
Editor(s) Månsson, Annika; Rubinstein Reich, Lena
Swedish abstract
En intervjustudie av Bodil Cronquist, handlar om montessoriverksamheten och det som kallas den ”förberedda miljön” i montessoripedagogiken.
DOI http://dx.doi.org/10.1111/1467-9752.12107 (link to publisher's fulltext)
Publisher Fakulteten för Lärande och Samhälle, Malmö högskola
Host/Issue Barns villkor i cirkelform : forskningscirkel om barndom, lärande, ämnesdidaktik
Series/Issue Rapporter om utbildning;2/2014
ISSN 1101-7643
ISBN 978-91-7104-449-5
Pages 12-50
Language swe (iso)
Subject(s) skolmiljö
montessori
Humanities/Social Sciences
Research Subject Categories::SOCIAL SCIENCES
Handle http://hdl.handle.net/2043/17803 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics