Formativ bedömning i ämnet idrott och hälsa med ett fokus på feedback

DSpace Repository

Formativ bedömning i ämnet idrott och hälsa med ett fokus på feedback

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Formativ bedömning i ämnet idrott och hälsa med ett fokus på feedback
Author(s) Andersson, Emelie ; Swärdh, Johanna
Date 2014
English abstract
The aim of our study was to identify whether formative assessment and feedback are used and are worked with in physical education, and see if there were any differences between boys and girls in how feedback was given. The study was done at two different schools, located in southern Sweden, where we interviewed teachers and students and also observed PE lessons. The results of the study show that formative assessment and feedback occurs in various degrees. The results also showed that the assessment process differ between the teachers and their use of different tools in the process. The study also shows that feedback provided to students is often direct and positive but without forward-looking information. Furthermore, the study showed no difference between boys and girls whether feedback is given.
Swedish abstract
Syftet med vår studie var att kartlägga huruvida formativ bedömning och feedback används och arbetas med i idrottsundervisning, samt se om det fanns några skillnader mellan pojkar och flickor i hur feedback gavs. Studien gjordes på två olika skolor, båda belägna i södra Sverige, där vi intervjuade lärare och elever samt observerade idrottslektioner. Resultatet av studien visar att formativ bedömning och feedback förekommer i olika grad i idrottsundervisningen. Vidare visar resultatet att det formativa bedömningsarbetet skiljer sig mellan idrottslärarna samt att de använder olika hjälpmedel i denna bedömningsprocess. Studien visar också att den feedback som ges till eleverna är ofta direkt och positiv men utan framåtsyftande information. Vidare visar studien ingen markant skillnad mellan pojkar och flickor i huruvida feedback ges.
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 62
Language swe (iso)
Subject(s) Formativ bedömning
Feedback
Idrottsundervisning
Sociokulturellt perspektiv
Lärandeprocess
Handle http://hdl.handle.net/2043/18477 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics