Det digitala lärandet - ett pedagogiskt verktyg i modersmålsundervisning

DSpace Repository

Det digitala lärandet - ett pedagogiskt verktyg i modersmålsundervisning

Show full item record

Files for download

Syftet med studien ...
Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Det digitala lärandet - ett pedagogiskt verktyg i modersmålsundervisning
Author(s) Haydal, Laila
Date 2014
Swedish abstract
Syftet med studien är att undersöka hur modersmålslärarna förhåller sig till digitala medier i undervisningen, samt ta reda på fördelarna med att använda digitala medier som läroverktyg. Undersökningen bygger på en kvalitativ studie, där två observationer och en intervju med en modersmålslärare används som metod. Detta för att få en förståelse för vilka uppfattningar som finns kring användandet av digitala verktyg i undervisningen. Resultatet från undersökningen visar att digitala medier är ett pedagogiskt redskap med enorma fördelar. Med hjälp av digitala verktyg skapar läraren positiva lärandesituationer som underlättar inlärningen för eleverna. Dessutom kan digitala verktyg stimulera inlärning och bidra till ökad motivation hos eleverna. Undersökningen visar att det bara finns vinster med att arbeta med digitala medier i undervisningen, då det intresserar och sporrar eleverna till kreativitet och bättre arbeten.
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 35
Language swe (iso)
Subject(s) IKT, digitala medier, lärande, motivation
Handle http://hdl.handle.net/2043/18669 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics