Lärares undervisning i läsförståelse

Show full item record

Files for download

Facebook

Simple item record

Publication Student thesis
Title Lärares undervisning i läsförståelse
Author(s) Zulal, Ramije
Date 2015
English abstract
The purpose of this work is to investigate three teachers work with reading comprehension, and to see if they have changed their teaching practices when it comes to reading comprehension for the new curriculum Lgr 11. I have presented earlier research and literature that deals with the subject reading comprehension. The study is based on Vygotsky's sociocultural theory of learning. A central idea in this theory is that children develop in interaction with others and the social environment has a big impact. With the help of qualitative research methods, ie interviews and focus group interview, I have taken out the teaching methods of teachers regarding reading comprehension. The results of the study show that there has been material on teaching methods in reading comprehension that teachers use more or less. Knowledge and interest in reading comprehension strategies among teachers turned out to be great. The study also shows that teachers' teaching methods have not changed due. Lgr11, but rather that they have received training and new research and work materials become accessible
Swedish abstract
Syftet med detta arbete är att undersöka tre lärares arbete med läsförståelse, samt se om de har förändrat sina undervisningsmetoder när det gäller läsförståelse efter den nya läroplanen Lgr 11. Jag har presenterat tidigare forskning och litteratur som behandlar ämnet läsförståelse. Studien utgår från Vygotskijs sociokulturella teori för inlärning. En central tankegång i denna teori är att barn utvecklas i samspel med andra och att den sociala omgivningen har en stor inverkan. Med hjälp av kvalitativa undersökningsmetoder, vilket innebär intervju och fokusgruppsintervju, har jag tagit reda på lärarnas undervisningsmetoder gällande läsförståelse. Resultatet av studien visar att det har kommit material om undervisningsmetoder i läsförståelse som lärarna använder sig mer eller mindre. Kunskapen och intresset för läsförståelsestrategier hos lärarna visade sig vara stort. Vidare visar studien att lärarnas undervisningssätt inte har förändrats pga. Lgr11, utan snarare för att de har fått fortbildning och ny forskning och arbetsmaterial blivit lättillgänglig.
Publisher Malmö högskola/Lärande och samhälle
Pages 32
Language swe (iso)
Subject(s) läsförståelse, läsförståelsestrategier, läsförståelseundervisning, läsning,
Handle http://hdl.handle.net/2043/18892 (link to this page)

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search


Browse

My Account

Statistics